Sneakpeak

Här har ni en liten tjuvtitt på senaste bilden jag blev klar med. Minns inte hur lång tid den tog att göra dock, men jag antar att jag arbetade ungefär lika mycket med den som med Kims porträtt. Samma material som sist.

När jag hade näsan en cm ifrån den (när jag tecknade med andra ord) tyckte jag att den såg bra ut, men annat kände jag när jag hängde upp den och såg den en bit ifrån.

FyFaaaaaaan vad skev den är.
Det är främst jag (på bilden) som ser skev ut, tecknat näsan lite för mycket i profil och ögat osv. Harald blev bra om man bortser från smådetaljer. Fan alltså. Men jag försöker intala mig själv att träning är enda utvägen, att jag inte kan vara lika bra som tex Lindaaa i början.. (Även om jag vill det so badly, prestationsångesten bara river i mig när jag kollar på duktiga tecknare på internet. Borde sluta, men det funkar ju inte heller :<)

Bilden föreställer för övrigt mig och min bästa vän Harald. Ses inte överdrivet ofta numera, men ändå

 

Vet inte om jag vill publicera hela bilden eftersom mitt ansikte blev att se så otroligt skevt ut
(jag överdriver inte, hela jag är sne). Haralds ryker garanterat upp någon gång i framtiden,
men vi får se vad jag säger om hela senare..

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0