Siestafestivalen, here i come !

Känns lite overkligt att jag faktiskt åker bil ner mot Hässleholms festivalliv om åtta timmar. Känns ännu mer overkligt att jag ska se Mew spela på lördag. Fattar inte. Kommer inte fatta. Vill inte fatta. Jag är lycklig bara jag får se Mew innan jag dör.

Årets festivalsommar inleds i min hemdel i Sverige: härligt underbara
Skåne. Född och uppvuxen där fram tills fyra års ålder i Helsingborg, den ni !

Kallt kommer det antagligen att bli eftersom det bara är Maj månad, men jag hoppas jag inte ska lida överdrivet av det. Vet att jag brukar frysa om nätterna på Arvikafestivalen, och då är det ändå mitt i Juli och stekhett om dagarna. Har försökt packa ner lämpliga kläder, tror tamigfan jag lyckats slå rekord i att ta med lite kläder nu .. Brukar alltid dra med mig alldeles för många plagg som jag ändå inte använder på plats. Får hoppas att det jag har räcker nu, haha. Det blev en långtröja, en varm (och blå!) tröja, ett par byxor, ett par jeansshorts, en skjorta, tre linnen, en sommarklänning, gummistövlar samt div underkläder.

Kommer att bli tungt att släpa dit, men alkoholen jag köpte i förvägs väger uppskattningsvis runt 60% av all tyngd, så lättare kommer det nog vara att ta sig hem med packningen då jag förhoppningsvis druckit upp en del. Köpte alkoholen tidigare för att slippa krångla med det på plats, brukar vara milslånga köer utanför systemet under en festival. Tidskrävande och jobbigt när man bara kan ha ''mise en place'' som vi så fint säger i restaurangspråk. När man har förberett och allt på plats med andra ord (om jag inte är helt ute och cyklar, inte ovanligt att jag är).


Nej, nu ska jag få mig runt 5 timmars sömn innan jag ger mig av mot det kroppsligt ohälsosamma,
men mentalt välgörande festivallivet. Galet och berusat är vad det ska vara. Hörs på måndag !

 

Bilden är tagen ifrån Arvikafestivalen 2009. Fy så lycklig jag
minns att jag blev när jag fick ett foto tillsammans med Herr Tubbie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0