I'm a heartbroken heartbreaker

Se på fan, jag är vaken kl 7 en torsdagmorgon som denna ! Mitt nya liv tar start ! Not. Mitt liv fortsätter i den sämre banan och blir bara värre ur sömnaspekt. Varför är jag vaken såhär tidigt? Äh. Jag har bara inte gått och lagt mig ännu.

Jävla dimmoln jag börjat gräva ner mig i. Vem ska jag vara? Hur ska jag klä mig? Vilken attityd ska jag ha? Vilka vänner är bäst att fördjupa sig med? Varför saknar jag den personen? Kommer jag hinna teckna upp allt jag lovat? Hur ska jag göra för att vara alla till lags? Gulliga känslor såsom prestationsångest, saknad och frustration över att vara så otroligt maktlös. Sånt fjanteri som egentligen inte ens ska tänkas på, jag kommer aldrig fram till någonting så jag är och förblir mig själv i den här varierande formen tills jag hittat en bättre personlighet att dras med. När det nu händer.

För jag är tyvärr mycket väl medveten om hur otroligt jobbig, klängig, efterhängsen, dryg, elak, omogen, ignorant person jag kan vara. Säger inte att jag är det konstant, men den pessimisstiska personligheten jag har måste göra det svårt att stå ut med mig längre perioder. Ändra på det då? Haha. Hur fan ändrar man sin personlighet.

Fan inte bra att ha så mycket vakentid som jag har. Alltför mycket tid för knasiga
tankar att attackera, när jag istället skulle kunna sova ut för en gångs skull..

Men hörrni. Det här är inte ett ledsamt inlägg. Det är ilsket gnäll mot mig själv.

Bild tagen av Joacim Schwartz vintern 2008.
Hoppas jag är bättre modell nu än då, haha.


Kommentarer
Postat av: Kito

Din personlighet behöver du nog inte ändra på, sånt sköter sig själv liksom. Men jag tror att detta ilskna gnäll mot sig själv kan vara en bra början på att ändra din persona om inte annat. ^^ Att gräva ner sig i sina tanker leder sällan någon vart. Testa att le lite emellanåt liksom. Det är en ny dag imorgon och en ny efter det och du är fortfarande tonåring dessutom. Du har massor av vägar att gå. Och även om du tar nån du inte gillar så har du tid att välja om. :) Jävlar va flum det lät då, hoppas du hängde med på mitt tankesätt iarrafall. -.-'

2010-06-03 @ 08:25:04
Postat av: Tanu

Haha, åh Kito, vad söt du är !

2010-06-03 @ 13:55:21
Postat av: Kito

Varför säger alla det? xD Nej men faktiskt, jag är fucking 20 snart. Låter inte det gammalt så säg? Lite borde man ha lärt sig på resan och sen igen så hände det mesta på de 2 åren vi har som ålderskillnad. ^^

2010-06-03 @ 15:22:50
Postat av: Joacim

20 bara?

Jag är för tusan 21! Och jag känner mig gammal bara att tänka på det!

2010-06-03 @ 19:55:22
URL: http://joacimsc.blogspot.com
Postat av: Tanu

Jag har nog mycket kvar att erfara, men det känns bara inte som det haha ... Grabbar, passa på att leva livet ! Ni är inte menade att börja fundera på 'för-gammalhet' förns ni är åtminstone 26 ! (haha, kommer från mig som precis skrivit ett jävla whineinlägg om det själv)

2010-06-07 @ 18:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0