Om viljan att bli fit igen, samt om det dagliga kvällsschemat

Shit .. Tog en tänkare när jag skrev föregående inlägg, och la mig genast på golvet ! Nu har jag plöjt igenom halva passet, av det jag brukade göra förut, och jag känner genast att min träningsvärk sen gymnastiken knappast kommer att bli bättre imorgon haha .. Nej, men det känns faktiskt jävligt bra. Nu gäller det bara att ta sig i kragen och utföra det precis varje kväll, och ja, det var ju en annan hake ja. Men jag ger mig fan på att jag ska orka mig igenom hela listan innan sommaren, och ha gjort det till en rutin igen, jag ska jag ska jag ska ..

Här har vi listan, jag räknar inte antalet utan jag går efter hur långa låtarna är. Blir en hel del med tanke på att vissa låtar går på repeat ..

Första delen kallar jag för styrkedelen, då den består av olika styrke/stretchövningar. Den andra delen av listan är paraparadanser, jag gillar det för det kräver varken särskilt mycket plats i rummet, och för att det är ganska fartfyllt och mycket vevande med armar (är förhoppningsvis bra för att fasta till mina sladderstickor till armar, haha).

12step - Ciara situps+crunches
Loose - Missy Elliott armhävningar+benstretch+sidoplankan x2
Loose - Missy Elliott rygglyft+plankan
Obstacle 1 - Interpol halvbrygga+helbrygga

Sedan följer 7-8 olika koregrafier jag memorerat genom åren jag dansat, de flesta parapara eftersom mina armar behöver sig en workout. Jag har ingen styrka i armarna alls, det är nästan pinsamt haha. Jag klarar som absolut max 40 armhävningar, på knä, och jag har med tanke på det inte den tyngsta kroppsmassan att lyfta heller.

Nej, styrka är inte riktigt min grej, men i gengäld kan jag väl säga att jag är vigare än många iallafall (men långt ifrån bäst på det, jag jämför nu med vanliga, icke-stretchinriktade människor)

fit period


Bjuder på en bild från 4 mars 09. Största träningsperioden var dock våren 2008, (jag joggade tillochmed varje dag! Jag avskyr att motionera) Herregud jag måste tillbaka dit .. Graaah, jag vill bli fit igen, vill vill vill (har jag någonsin varit det ? Yikes. Nu fick jag mig en tankeställare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0