Veckans fail - Smör med chokladsmak

Idag var första kvällen i restaurang Silvergrytan för läsåret. Jag hamnade för desserterna som vanligt, och idag gick det bara bajs. Nåja, nästan. Det allra värsta var den vita chokladmoussen jag skulle göra, jag som misslyckades förra (första) gången jag försökte. Det såg bra ut i början, vände bort huvudet i tre sekunder, och när jag vänder tillbaks har skiten skurit sig. Jag räddar den, vänder bort huvudet och den skär sig igen.

I slutändan blev det smör med en viss antydan av vit choklad. Fråga mig
inte om hur fan det gick till. Med lite salt blir det nog att smaka som vanligt bregott.



Gräddig smak om inte annat. Försökte göra chokladmousse,
slutade med smörtillverkning
. Detta är nog veckans fail, överlägset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0