Om min kärlek till MEW, och om det nya teckningsprojektet

..satte på Mews nya skiva*, och checkade deras hemsida. Därmed gråter jag inombords (och nästan utanpå med för den delen) över att jag än en gång missar dem nu när de kör sina två enda sverigespelningar på Sön och Mån i Gbg/Sthlm. Kommer förmodligen att vara låg helgen igenom, fast grabbkvällen med mina pojkar kanske lyckas pigga upp mig. Men ändå, det är sjukt vilken liten fangirl jag är. INTE OKEJ NÅGONSTANS

[mewmewmewmewmewmewiloveloveloveloveyouall♥ ]

Jag kan inte förklara vad det är, men Mew lyckas alltid kittla mitt hjärta med Jonas totalt underbara sång och sina småsorgsna stråk. Jag älskar dem. Jag älskar deras musik.
Och Jonas, du är min [in my dreams] :)

*No more stories
Are told today
I'm sorry
They washed away
*No more stories
The world is grey
I'm tired
Let's wash away

no more stories are told


Iallafall .. Dagen kan väl kallas mentalt utmattande. Torsdagar är enda vardagen jag inte har någon regelbunden aktivitet på, och bara det är utmattande i sig. Jag är van vid att vara fullbokad ! Dagens start var inte heller den bästa, ilskna människor vilka man inte känner sig så pigg på någon gång. Usch och fy.

Åkte in till Hällefors runt lunch och satte mig på Kulturskolan för att teckna på mitt 'storprojekt' i två timmar. Har arbetat med den sex timmar sammanlagt nu ! Tog det största papperet jag hittade igår, och försökte mig på det där med skuggor och blyerts. Fan så krångligt när det bara smetar sig under handen, trots att jag har ett papper emellan. Alltid ogillat att teckna med blyerts (alltid använt skiss+fineliner), men vafan, någon gång måste man väl prova.

Lägger upp bilder på resultatet tids nog, jag har kommit lite längre än på bilden nedan, men
behöver fortfarande jobba lite på skuggningarna .. Jag är ändå nästan lite nöjd med tanke på
att det är mitt första blyertsprojekt, och dessutom på det största papperet jag någonsin använt !


Något suddig mobilpic, men det är vad som bjuds

nov09



Och en liten close up ..

nov09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0