Steampunk Couture och om dagens tecknarläge

Jag har lyckats kommit ur min tecknarsvacka och producerat en och en halv bild förra veckan. Fan vad bra! Tecknar inte i min vanliga stil alls dock, har börjat försöka mig på att teckna av folk. Det är idiotiskt svårt att få ögonen, näsan, munnen, alla delar i precis rätt storlek och på exakt rätt ställe. Enligt mig iallafall, men jag är fortfarande en liten amatör.

Första teckningen var en bild av/till Kim som fyllde 19, och med tanke på att det var den tredje avbilden jag gör (realitybild då) i mitt liv accepterade jag för en gångs skull tabbarna. Det blev ingen kopia av originalbilden, men man kunde ändå på något sätt urskilja att det var han. Hoppas jag iallafall. Risken för en upprepning av denna text när jag lägger upp bilder på porträttet är stor.

 

Kato är denna bilds skapare, och jag kan utan tvekan säga erkänna att jag är mer avundsjuk på den människan än .. Jag vet inte vad. Inte nog att hon är grymt duktig på att skapa konst, hon har utvecklat en egen stil och är för övrigt bland de snyggaste kvinnorna jag vet. Helt perfekt är hon. Jag vill fan vara som henne

 

Så efter att ha läst den där texten, gissa hur hypad jag blev när hon skrev mail och ville ha mig som modell för steampunkcouture i framtiden? Att jag var perfekt för hennes kläder? Att hon dessutom var den som tog kontakt med MIG på myspace för några år sedan ? GISSA ?? Grymt glad blev jag även om jag visste att det inte kunde inträffa direkt på momangen. Men inom en framtid kanske jag jobbar med den vackraste kvinnan jag vet .. Woaah

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0