Kims bdayporträtt

Här har vi teckningen jag gjorde som Kims födelsedagspresent. I början var jag relativt positiv till teckningen och accepterade att den inte var perfekt då det faktiskt är mitt tredje porträtt jag försöker mig på i livet.

När den skulle överlämnas däremot.. Prestationsångesten grep tag i mig som aldrig förr och jag kände inte för något annat än att rycka tag i den och springa iväg. Den blev inte lik originalet och det är knappt så man ser vem det föreställer blablabla osv. Jag borde inte ha en så hög ribba med tanke på att jag inte tecknat såhär förr, men ändå. Jag får så grym prestationsångest av att veta att det finns folk som är så grymma, att jag alrig kommer bli lika bra som dem. Jag vill inte att folk ska se på mina teckningar och tycka att jag tecknar halvdant, jag vill att folk ser mig och tänker ''wow!''. Jag tror jag tänker för mycket. Blä

Det där är dock kopior på originalet, bra att veta. Originalet hänger hemma hos Kims mor, hann aldrig ta ett kort på den (scanner kommer inte att införskaffas på läng, så ni får nöja er med korniga bilder från min kassa kamera)

Äntligen ett teckningsinlägg !!





Stiftpenna, stompfer, papper och 3B/6Bpennor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0