Death of computer. By fire

Min dator är inte levande. Jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig, halva mitt liv finns i den där ihopvikbara lilla plastbiten. Problemet var att fästet till laddaren pajade helt, och självklart var jag tvungen att bli klåfingrig och bända, bränna, smälta, pilla och svära isär datorn där laddaren skulle stickas in. Inuti var det en liten grej som hade lossnat, en pytteliten jävla skitsak som tyvärr förvägrade strömmen att gå från laddaren in till datorn. Så ja, här sitter jag nu på Lilla kvarns dator och har förlorat en del av mig själv. Alla bilder jag hade, alla arbeten, alla texter. Tyst minut.

Turligt nog finns allt material fortfarande kvar i datorn, och om jag inte minns helt fel har jag sparat lite batteri så jag kan starta igång den en sista gång. Antagligen bara för någon kvart, så jag får vara snabb att förflytta allt till ersättaren. När jag nu får en ny dator. Funderar på att låna pengar av Kristin och köpa mig en ny, för utan dator klarar jag mig inte länge. Kan knappt plugga haha. Och musiken om kvällarna ?!

Nej, ska försöka titta på några nya datorer i helgen, eller åtminstone till lovet. Fast ett byte var på tiden, den gamla var ju helt totalt kass. 10kg kaksmulor under tangentbordet och söndervärmt batteri. Hittar förhoppningsvis en för en billig peng, men vill man ha något bra får man antagligen satsa en del.. Vill inte låna för mycket. Avskyr tanken att låna av någon redan nu. Usch



Inte riktigt va. Jag var mer öm än så.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Wow värkligen hårdhänt!!

2010-11-06 @ 20:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0