Om mitt tecknande, Scanner/nytt objektiv önskas

Oj vad off jag är. Beror förmodligen till största delen på att jag saknar både scanner och kamera ! Ingen möjlighet att visa upp mina tckningar dvs. Lite surt, men jag antar att det kommer i framtiden .. Får väl låna någons kamera eller scanner eller något, för nu jävlar har jag faktiskt en del teckningar jag är nöjd över, även om jag faktiskt bara har en enstaka som är helt klar.

Tecknade några i Thailand med, men det var förjävla klurigt att teckna i en skranglig minibuss på Thailand gropiga vägar, nästan så man slog huvudet i taket då och då. Älskar det, men kanske inte när man ska teckna.

Håller just nu på med en teckningsuppgift till kursen Ansvarsfull Alkoholhantering som vi läser här på restauranglinjen. Ska göra en affisch som har med Alkohol och dess följder att göra, resten är rätt valfritt så det är ju ett stort område att röra sig i. Vi får använda vilken uttrycksform vi vill, kollage, fotografier, text, pennor etc etc. Gissa vad jag använder ? Blyerts och vitt papper till Tanya, blyerts för guds skull. Jag föredrar att teckna mina egna teckningar så att säga, får ingen tillfredsställelse av att klippa och klistra.

Min bild har nyckelorden ''Alkohol och könssjukdomar'', även om det inte var menat från början. Det bara blev så .. Passade så bra in. ÅH vad jag önskar jag kunde visa er bilden nu ! Självklart tecknade jag en kvinnokropp, kan jag teckna något annat överhuvudtaget månntro ? :P


Avrundar med två bilder från sista dagarna i Thailand,
saknar det fortfarande så det skriker om det !


På flygplatsen i Krabi. Inte rekommenderat att anlända i snösverige i den
klädseln, kan jag lova ! Har nog aldrig skakat så jävla mycket i mitt liv.


Phi Phi Island, på nån nyupptäckt strand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0