Sthlmstrip till Affe vilket betyder mys och drinkhelg

Håhå, jag säger då det, jag är verkligen usel på att uppdatera .. Men jag har inte så mycket att skriva om vardagarna, var dag är ändå sig lik ! Sover mindre än någonsin gör jag nu med, haha.


Men okej, mindre tankar och mer om helgens gång då. Anlände till Sthlm rätt sent, runt 21.00 i Södertälje, så jag var väl hos folket runt 22.00-22.30. Vi drack och han spelade för mig på sin gitarr och jag bjöd både hans bror och honom på både cigaretter och Sangria (spansk partydrink). Vi var nog alla småfulla den kvällen, ja. När vi skulle till macken vill jag minnas att bror hans klädde på mig någon stor jacka och grejer, haha vad gulligt det kändes av honom. Mer än så gjorde vi väl inte under fredagen, promenerade i verkligen bitande kyla, gick och la oss rätt sent och varvade sömn med en del mysigheter.

 

Lördagen ja, vi vaknade runt 09.00-10.00 på morgonen (!) och sen vet jag inte hur många timmar vi låg och bara segade/låg i koma? Rörde lite på sig runt .. ja, inte en aning om vad klockan var. Satte på två filmer vi glodde igenom (Feed och Monster). Runt 18.00 var det dags att dra sig, han skulle på födelsedagsfirande och jag in till stan. Skiljdes åt med osäkra framtider, han skulle höra av sig om vi skulle träffas senare på kvällen igen. Jag åkte in till stan och pratade lite över en öl med Tomas på någon irländsk pub i gamla stan, och åkte sen till mor i Hägerstensåsen (mot fruängen). Blev bjuden på lite öl där, och åkte efter någon timme in till stan igen då Affe ringde och var påväg in till stan för att möta mig. Efter en del virrvarr med tåg och grejer hittade vi varann, och bestämde oss snabbt för att ta en öl på ett sunkhak runt Hötorget, and so we did. Var väldigt mysigt trots ljudnivån, jag hade fått låna 500:- av mor så jag bjöd honom på en öl. Försökte även bryta ner honom i armbrytning, men det gick inte så bra ..

 

Bestämde oss runt 02.00 för att börja dra oss. På vägen hem råkade mitt fulla, dumma jag börja babbla om alla mina nojor, Pandoras box öppnades och släppte ut alla idiotiska nojor jag har för allt. Resan mellan Hötorget-Brommaplan bestod väl av en diskussion med en omöjlig Tanya, kul med en full och okompromissbar människa att prata med, haha (Y) Väl på plats på Brommaplan upptäckte vi att bussarna slutat gått, så det var bara att pallra sig via promenad i kylan. Tror aldrig jag haft så rosa skinn förut .. Fy-faan. Gjorde sjukt ont i skinnet när man kom in, men det var inte så jättelångt som jag trodde ändå .. Jaja, väl hemma hos honom fick vi i oss lite whiskey och kaffe. Lagade även lite mat innan vi avrundade med en cigarett i köket för att sen gå mot sängen. Mysigare än så kan man nog inte ha det.

 

Iallafall, till söndagen då. Vaknade .. ja, när vi nu vaknade, och låg och drog oss i sängen en bra stund. Gick väl upp runt 15.40 och tittade på när han åt lite av nattens matlagning. Hann inte göra så mycket mer, jag hade en hembuss att passa 17.30 och han hade ett rep med bandet 17.00. Han följde mig till Alvik, och var där tvungen att hoppa av .. Kändes nästan lite sorgligt, haha. Men avsked med någon man gillar är väl alltid sorgliga ?

 

Ännu en trip innan jag far till thailand är icke omöjlgt. Puss

 

Har inga bilder från helgen, så jag slänger upp en sån här bild istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0