Utforskar Örebro en fredagskväll - Publicum

Väldigt skum kväll igår. Anlände till Öebo 17.40 - mötte upp Kim - hängde på Deed nån timme - förkrök i lägenhet - buss mot universitetet för att gå till ett ställe kallat Publicum. Jag vet inte vad det vill kalla sig, men det var som en helt vanlig fest fast med dubbelt så mycket folk man inte kände. Som en bar som dessutom inte sålde någon alkohol (?!).  Men varm korv för 10:- fanns.

Det var skitkul!, men nästa gång tar jag garanterat med mig egen alkohol. Var inte förberedd och trodde man kunde köpa på plats, men det straffade sig. Jag fick snylta öl hela kvällen samtidigt som jag matade Leon och Marcus för att få dem packade med. Och det var ju inga stora mängder direkt.
Det lilla träbordet i mitten av soffrummet var avsett för dans och fyllevrål, och jag var förundrad över att det fortfarande var helt efter att ha stått elva personer på 1,2 kvadratmeter. Varje helg. Jag tror rekordet låg på 14 personer.

Kom iallafall hem med morgonbuss runt 07.00, haha. Helt galet vad tiden försvann, planerade bara att vara där i någon timme från början, men det var mycket bättre än förväntat.. Kan bero på att jag hade awesome sällskap. Vi var för övrigt Jag, Leon, Marcus och Fabian. Och lite till folk som hittades på plats. I vilket fall, efter Publicum innan morgonbussen gick vi hem till ett par studenter som ville ha efterfest och drack ren vodka och vin ur flaska. Det var ungefär där jag började bli riktigt full, jag som försökt matat de andra med det lilla jag kunde ordna. Sådan ankmamma jag är..

Leon, jag och Marcus
Dansande Marcus och Leon
..och en liten bit av bordet. Tänk att de varit 14 pers på det
Glad guling
Jag fick låna en studenthatt som var blå blå blå <3
(dagens fråga: varför i helvete är mitt läppstift utsmetat?)

Jag ler! Jag, Leon och efterfest-studentkillarna
Fabian med sin bjässe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0