En födelsedags händelseförlopp

Födelsedagen var till belåtenhet, den bästa födelsedagen på många år faktiskt. Den var kanske inte bomber
och kanoner, men med tanke på att jag tillbringat födelsedagarna i nedstämdhet förr blir denna den bästa.

Var uppe till 06.00 och gjorde ingenting. La mig och låg ytterligare någon timme, fan i helvete vad svårt det skulle vara att somna.. Vaknade av att en trött Kim kom in och la sig runt halv 9 på morgonen. Han var i princip död senare när jag gick upp, kändes lite ensamt att äta frukost ensam då jag varit van vid att få frukost på sängen på födelsedagen. Tiden mellan 8.00-12.00 var ett helvete att försöka sova på eftersom morgonpigga människor ringde och skulle säga grattis. Trevligt det, men mindre trevligt att bli väckt hela tiden. Fan vad trött jag var.

Bror, Harald och Kim kom och eskorterade mig från jobbet kl 23.00. Vi hamnade på Pitchers och skålade en
födelsedagsöl som i slutändan blev tre var. Plånböckerna gråter, 58:- för en stor stark på Pitchers allihopa.

Efter ölen gick vi till Kims lägenhetsgård och käkade schwartzvaldstårta och skålade med mousserande rosévin och tittade på roliga youtubeklipp, bl a ''En uppsats om en KO''. När tårtan var uppäten och vinet uppdrucket sa vi hejdå till Bror och Harald som började traska hemåt. Kim och jag la oss och jag somnade på fem sekunder.

Summa sumarum, bra födelsedag.



Lyssnade passande nog på The birthday massacre under morgonen. Underbart sound. Check them out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0