Snabb (konstig?) korvgryta

Gjorde för några timmar sen någon sorts korvgryta, blev nästan som korv stroganoff och smakade inte alls så olikt ! Skulle bara svänga ihop något snabbt, och jag ser klara förbättringar man skulle kunna göra med det här receptet. Får göra nån annan gång ..

Käkade med Mors överkokta pasta, men visst funkar det .. Kan dock tänka mig att det är godare med ris, och om man isåfall tillsätter dubbelt så mycket créme fraiche för att göra det hela lite rinnigare.


Såhär gjorde iallafall jag, blev runt 2-3 normala portioner.
Gör om receptet när jag har tid att prova:

3 vanliga grillkorvar
400g krossade tomater
½ burk créme fraiche
½ burk majs
1 lök


kryddor

vitlökspulver (säkert bättre med färsk, men jag orkade inte)
allkrydda (grillkrydda funkar nog lika bra. Det är härifrån all sälta kommer)
peppar
chili
.. och vad man nu vill smaksätta med

Skär löken och korvarna i önskad form, och stek bådadera med en rejäl klick smör/margarin i .. en stekpanna elelr kastrull eller whatever. Häll i tomaterna när löken mjuknat, och tillsätt därefter créme fraichen. Ner med majs eller champinjoner eller bönor eller vad man nu vill ha ner .. Krydda medan det får småputtra lite, smaka er fram till vad ni gillar bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0