Jungle of Impressions

Tänkte ta och presentera en teckning till:

Gjorde denna som ett skolarbete med temat mediabrus. Det kunde vara i vilka estetiska ämnen somhelst, och då valde jag självklart mitt starkaste ämne inom estetiken, dvs bild.

Bilden ska på något vis beskriva hur förvirrad man kan bli av alla intryck man får i dagens läge, och mer var det inte med det. Var inte en särskilt genomtänkt idé, utan bara något som ploppade upp i huvudet på mig när jag satt och tecknade som jag vanligtvis gör. Fick iallafall ett VG för kursen, vilket förvånade mig då jag hade hoppats på högst ett G eftersom min frånvaro från lektionerna spelar sin roll ... Visade sig att jag hade fått högre betyg om det inte vore för min frånvaro. Haha.

 

Den är gjord med en stiftpenna (blyerts) och med en extremt tunn stompfer vilket
gjorde skuggning extra svårt. Måste verkligen köpa mig en större stompfer snart.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0