Studentfredagen 2010

Fan, måste ju skriva lite om helgen då bror tog studenten och Moster + tillhörande man (Bosse) kom upp.

På fredagen var det våran lott att förbereda studentmiddagen för studenterna i Hällefors. Desserten var väl
det jag hade hand om, självklart. Kladdkaka med sockerglaserade jordgubbar och vispgrädde. Fan så gott.

Åkte i vilket fall direkt till Örebro med Alfie runt lunch, fick springa ifrån köket (men jag hann med hjälpande händer klart med desserterna, puh). In till Ladugårdsängen där Jambo bor, och sen äta lite i väntan på att brorsan skulle komma tillbaka från flakåket. Harald kom förbi en sväng, och strax efter det kom en påtagligt berusad bror hem. Han åt, och la sig efter en stund för att vila inför den kommande natten av studentfest som väntade. Jag och Alfie velade av bara helvete för om vi skulle stanna kvar i Örebro och festa eller ej, men det slutade med att vi åkte hem med Annie och company i Mosters bil. Och stannade där.

Väl hemma hos mor dracks det en del och vi alla hade det mysigt ute i trädgården. Strax efter midnatt ringde en skapligt berusad Mio och beodrade oss att komma upp till Parlings fest, och jag var inte svårövertalad. Tog med lite öl och gick upp till Parling där vi dansade, drack och pratade till runt tre. Då gick vi hem, och sen minns jag inget mer än att jag öppnar dörren.

Tar lördagen i ett annat inlägg, blir så jävla mycket.


Stiligt värre, brorsan !


från vänster: Harald, Sköldpaddsjambo, Alfie och Annie



Snyggt, inte sant ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0