Middag hos Kräftkungen / Bredsjöpub med livespelning

Ja, vaknade upp på tok för tidigt, och det är därmed dags att sammanfatta gårdagskvällen.

Far runt 18.30 upp till Fars lilla torp, beläget runt 2 mil utanför Hällefors mot Bredsjöhållet. Ställde mig direkt att göra bearnaise, som en halvtimme senare skar sig. Räddade den med lite mjölk, puh ! Andra gången gillt, och jag har varit i torpet vid båda tillfällena. Jag som gör bearnaisen så fint i vanliga fall, jag tror jag tänker skylla på huset .. Fick lära mig något nytt, för inte fan visste jag att såsen skär sig om den får stå.

Iallafall, till förätt var det kräftor, snaps och öl. Ingen snaps till mig dock, jag klarar mig så fint även utan. Efter förrätten bjöds det på oxfilé, potatisgratäng, bearnaise och ungsbakade vitlökstomater med några glas rött till. Oxfilé och rött vin gifter sig så fint ..

Efter middagen förflyttade vi oss in till vardagsrummet för att dricka lite kaffe och whiskey. En hel del skvallrande blev det, både under middagen och kaffet, måste varit mycket underhållande att bara observera. Jag tror jag babblade konstant från och med klockan tio, min fina förmåga att inte sluta prata när jag druckit är väl för underbar.

Till sist skulle Kristin och C:o hemåt, så vi passade på att hoppa in i bagaget mot Bredsjö. For in på den tillfälliga puben där, livemusik och grejer som förgyllde. Blev en hel del mingel, kände igen ungefär 80% av folket där. Mest kulturfolk, om inte helt, och visst är de trevliga. Har dock lite ångest för att jag förmodligen sjöng med för högt / pratade för mycket. Gud, vad berusad jag måste ha verkat, om jag inte nojar för ingenting (som vanligt?). Åh, den där fylleångesten plågar mig så hemskt varje jävla gång, varesig jag är ute eller sitter hemma på en stubbe och super. Vafan.

Fick skjuts tillbaka till torpet igen vid stängningsdags och lade oss rätt omgående. Eller wait, jag tror minsann jag käkade upp alla kräftor, haha ! Fyllehungriga Tanya äter inte godis, nej här är det kräftor och kött vi smaskar på. Bra gött.

Summering: Underbar kväll ! 8/10 poäng, två minus för min glappkäftsångest. Inte helt fel med att kunna gå på pub utan att behöva åka åtta mil, verkligen inte fel.




Förrätt och en leende Teresia. Hjälp vad konstgjort leendet blev
på kortet, haha. Tro inte att hon alltid ler sådär folks, tro inte det !



Halvtuggad huvudrätt



Tomas och en Kristin som ser jävligt glad ut



Jag korkar upp tredje flaskan i bakgrunden medan de andra ser jävligt roade ut



Vin, trevligt sällskap och en hel del prat är min grej.
Jag är tamigfan Hällefors största fyllebabblare.



Uppe strax efter tuppen, runt halv åtta på morgonen dagen efter.
Fint att jag satt på mig min 10åriga lillasysters morgonrock också.

Anyways, jag lär nog kunna sova i lagom tid ikväll. Innan 03.00 iallafall ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0