Om Uppcon:10

Jag har precis fått min ansökan accepterad, till att jobba på Uppcon:10 alltså. Ska bli .. kul ? Vet inte. Grymt osäker med tanke på att jag som arbetare inte kan dra min kos om jag inte enjoyar konventet. Citerar iallafall direkt från min bilddagbok:

''Jag kommer att jobba på konventet. Vet inte varför jag försöker klamra mig fast vid konventslivet när det i princip dött ut för mig, men det är nog alla fina minnen jag har därifrån som får mig att vilja försöka igen.


Hoppas man får se många bekanta ansikten, att vara surrounded av mindreåriga waps intresserar mig inte även om de må vara trevliga (jag är självklart trevlig tillbaks). Tänk er, en helg med fuckad sömn, med blipbloppande ljud här och var, men tvspel och att drunkna i anime, manga och cosplayers omkring, med övertrötta och flummiga människor som hittar på ideér man aldrig skulle komma på som utvilad osv. Känns nostalgiskt. Så kom igen, alla gamla konventsrävar som lagt skiten åt sidan, ett sista försök på konventsscenen ? I värsta fall, abandon it så går vi till någon bar och super istället :D Det blir trots allt vad man gör det till, och chansen är större att det går igenom ju fler man är.


Nu i när jag läser det såhär i efterhand inser jag vad hemskt smörigt skiten lät, haha. Nej, jag hoppas jag lyckades förmedla min mening med det hela.''

 

Vi avrundar lite bilder från förra årets uppcon:

 

Jag tecknar förmodligen, och Mathias ska ha ett tack för att han stod ut med mig hela helgen.

Jag och Ke kramades lite

Mathias och Jag på DDRmaskinen. Haha, fyfan vad dåligt det gick ..

Mathias und Tanu


Kraamaaaaaas

Här är vi mindre glada när vi kommit på delad femteplats i guitarherotävlingen

Vitsminkad och ja .. Jag vet inte vad jag ville efterlikna, men det såg förjävligt ut

Pöke

Lite rockbandspelande

Mathias och Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0