Pralinformar

Snar bilduppladdning gäller även på pralinerna som varit senaste veckans kvällsgöra. Har hittils gjort Apelsintryfflar och misslyckade vita chokladpraliner med mörk fyllning, men äta går de ändå att göra. Apelsintryfflarna däremot, blev succé.

Jag gör gärna praliner på beställning, om så önskas - pris, mängd, form och fyllning diskuteras via kommentar/mail: [email protected]

~  ~  ~

Beställde hem nya formar igår, kan knappt vänta tills jag kan använda de nya! Vit choklad tänker jag dock aldrig mer arbeta med, om det inte ska användas som tryffelfyllning då.. Vit choklad är för fragilt för sitt pris, iallafall efter min studentekonomis talan. Oh, sponsra mig, gudar!

Jag är så inne i det att jag tror jag skulle kunna göra praliner förevigt. Använder alla pengar jag har till choklad och ingredienser.. Finns det någon form av terapi för chokladpralintillverkningsberoende? (haha, ordet)

De två översta är de formarna jag lånat från restaurangskolan och gjutit i. De två
understa är de nya formarna jag beställt hem, oh nom nom nom vad här ska tillverkas

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0