Pluppi (._.)

Idag skulle jag gjuta pralinformar till den sista fyllningen som fanns kvar. Hade en klump grynig (överhettad?) choklad sen igår som jag smälte ner och blandade med 300g ny choklad. Den nya räddade dock icke den förstörda. Resultatet blev tvärtom.

Så där stod jag med en grynig, trög sats smält choklad och visste inte vad jag skulle ta mig till. Tills jag fyllde en spritspåse med stjärntyll och spritsade ut små... pluppar (._.) Inte precis så att chokladen smakar sämre för att konsistensen är bajs.

Pluppar (._.) av 80% mjölkchoklad och 20% mörk. De ska nog gå ner utan problem ändå...





Smeten räddad och kinesen sover gott inatt. De tre timmar som är kvar dvs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0