Grön singel-nattsoppa

Hey igen. Som många redan vet så har jag gått och blivit singel igen.
Skriver mer om det senare, för nu ska resten av natten ägnas åt anime och soppa..

Fick cravings efter grönsaker såhär lagom mitt i natten, så vad gör man? Kokar soppa förstås. Kokade ihop något snabbt av frysta grönsaker och mixade det hela till en slät soppa. Fan vad gött såhär dags, kl 03.40.

Kom ihåg att man självklart kan utesluta/tillsätta ingredienser efter smak.
Jag har inte angivit några mått då jag själv bara slängde ner allt lite tafatt .. Haha

  • ärtor
  • broccoli
  • gröna bönor
  • köttbuljong
  • habanerosås (tabasco funkar med. Om man ens vill ha något sådant)
  • peppar
  • grillkrydda
  • smör
  • en liten skvätt grädde
  • toppredning (mjölk+mjöl. Kom ihåg att en toppredning alltid ska tillsättas i slutet)

Tillvägagångssätt: Koka upp buljongen och grönsakerna i vatten så de blir lite varma och mjuka. Tillsätt (i mitt fall) grovmalen svartpeppar och mixa det hela så det blir en illgrön, slät soppa. Droppa i lite habanerosås och släng ner en klick smör tillsammans med lite grädde och toppredning. Krydda efter smak och servera med creme fraiché !

Bon Appétit!

(jag åt dock inte soppan med creme fraiche, det på bilden var mest för syns skull..)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0