Sthlm #1

Befinner mig just nu i Sthlm, där jag varit sen måndags. Är hos Alfie, och vi gör inte så mycket mer än att laga mat, vara kreativa med penslar och piano, kramas och dricker vin. Justja, ska kanske nämna att jag blev tillsammans med min kära lilla Alfie den 29 mars, dvs för ungefär en och en halv vecka sen. Har börjat riktigt bra, och jag hoppas det håller sig länge !

 

Iallafall, just nu tänkte jag bara skriva lite om vad jag lagat för mat sen jag kom hit. Har stått i köket mer än någon annanstans haha, kök är ju det bästa som finns 


Första eller andra dagen gjorde vi scones tillsammans. Som fick någon underlig smak av kardemummaskorpor, hm .. Nästa sak jag gjorde var pizza. Fick tips av Kristin att göra ett hopkok av tomatkrosskryddor och olja istället för att bara lägga naturell tomatkross direkt ovanpå degen, och fan så gott det blev. På pizzorna hade vi skivad oxfilétomatkryddor (grillkrydda, cayenne, mexikansk kryddblandning, grov svartpeppar, basilika) och ost, och på de pizzor jag gjorde dagen efter hade jag tonfisk och majs (jag gjorde ett experiment och kollade om man kunde frysa/kyla ner en jäsdeg och använda den dagen efter. De jäste inte mycket alls i ugnen, men annars fungerade det fint.)

 

Och nu fick jag något infall och fortsätter i ett annat inlägg ..


Kommentarer
Postat av: Jas

Gratulationer för förhållandet!

2010-04-09 @ 17:48:02
URL: http://keedo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0